Home
 Uw voedingscoach
 Werkwijze
 Contact
 
 Herbalife bestellen
 Prijsinformatie
 Productenlijst
 Pakketten
 
 Proefpakket
 Gezond Ontbijt
 Afslanken
 Specifieke voeding
 Sportvoeding
 Herbalife24 Sport
 Sport Nieuws
 
 Uiterlijke verzorging
 
 Generation H
 Actief lid worden
 Voedingscoach worden?
 

Sportvoeding

Of je nou een wedstrijd speelt, op je fiets een berg afdaalt of een flink aantal baantjes gaat zwemmen, je lichaam moet een topprestatie leveren. Maar dat valt niet mee als je je zo futloos voelt dat je liever op de bank ligt dan in het zwembad.

Er zijn steeds meer aantoonbare bewijzen dat een uitgebalanceerde voeding in de sport het verschil kan betekenen tussen winnen en verliezen. Kapitalen worden uitgegeven aan trainingskleding, sportmateriaal, sportvloeren, grasmatten, goede trainers en coaches, waarbij voeding altijd een sluitpost is. Of erger nog, voeding, de brandstof voor het lichaam, geheel niet ter sprake komt.
Herbalife biedt producten die helpen op een wetenschappelijk verantwoorde manier bij zowel het leveren als bijvullen van brandstof en bij reparatie en renovatie. De producten op natuurlijke basis bevatten hoogwaardige koolhydraten, prote´nen en essentiŰle vetzuren die goed verteerbaar zijn en makkelijk worden geabsorbeerd. Deze voedingsstoffen heeft het lichaam nodig om optimaal te presteren. Dus wilt u graag die extra energie om een topprestatie te kunnen leveren, dan mag Herbalife in uw leven niet ontbreken.

 

 

HERBALIFE24 GOED VOOR TOPSPORTERS......GOED VOOR U

 

Nieuw Herbalife24. Het is de eerste 24-uurs sportvoedingsreeks. Op basis van de laatste wetenschappelijke bevindingen is Herbalife24 samengesteld voor iedereen - of u nu een amateurhardloper bent, een sportschoolfanaat of een topsporter; Herbalife24 heeft alle producten die u nodig heeft om u te helpen voorbereiden, trainen en herstellen.

 
 
Sportvoeding vormt een complex en vaak verwarrend onderwerp, maar uiteindelijk draait het om de volgende basiscomponenten.
 
Sportvoeding basiscomponenten

1. Brandstof innemen

Koolhydraten = instant brandstof
Voor iedere activiteit heeft u brandstof nodig, gemeten in calorieŰn en vaak aangeduid als energie. Helaas gaan veel mensen 's ochtends op pad met slechts een halfvolle tank, of zelfs met een lege. Om goed te kunnen functioneren moet onze brandstoftank voldoende gevuld zijn. Onze spieren vormen de brandstoftank die als eerste wordt aangesproken. Deze snelle brandstof brandstoffen haalt ons lichaam uit koolhydraten zoals brood, pasta, rijst, groenten, fruit en suikers. Als we koolhydraten eten worden die door het lichaam omgezet en in de spieren opgeslagen als glycogeen - en zo wordt onze tank gevuld.

DOEN:
Drink een Formule 1 shake gemengd met verdund vruchtensap, een half uur voor u gaat sporten. Dit biedt uw lichaam direct energie en helpt om de brandstofvoorraad in de spieren te ontzien.

Vet = reservebrandstof
De vetten uit ons voedsel worden opgeslagen in de brandstoftanks voor de lange termijn; de vetcellen. Deze reservetanks spreken we aan als we aan duursport doen.

DOEN:
Gebruik de volledige voedingsproductenlijn van Herbalife, inclusief Vitaminen en Mineralentabletten en Cell Nutrition. Zo weet u zeker dat uw lichaam de optimale voeding krijgt. Dankzij optimale voeding onderscheiden de producten van Herbalife zich van alle andere voedingsprogramma's. Deze benadering van voeding is gebaseerd op het eeuwenoude principe van de balans. Door gebruik te maken van drie belangrijke technologieŰn - voedingskunde, voedingssupplementen op microniveau en kruidenkunde - werken de producten van Herbalife synergetisch samen om de opname van voedingstoffen in uw lichaam te helpen verbeteren. Daarnaast wordt uw spijsvertering geoptimaliseerd door precies de juiste balans tussen voedingsstoffen en kruiden.

2. Brandstof bijvullen

Onthoud dat het eerste halfuur na het sporten maximale mogelijkheden biedt om uw glycogeengehalte weer op peil te brengen. Simpel gezegd: in dit halve uur kunt u uw brandstoftank - uw spieren - het beste bijvullen.

DOEN:
Drink direct na het sporten de Formule 1 prote´nedrank gemengd met vruchtensap, om die tank weer vol te gooien. Blijf uw lichaam tot twee uur na het sporten voorzien van brandstof; van koolhydraatrijke voeding.

3. Reparatie

Prote´ne = Reparatie
Na het sporten hebt u ook hoogwaardige prote´nen nodig. Elke activiteit brengt immers schade toe aan uw spiercellen. En hoe zwaarder de inspanning, hoe groter de schade. Voldoende hoogwaardige prote´ne helpt helpt de spiercellen om zÚlf de schade te herstellen.

DOEN:
Drink zo'n anderhalf tot twee uur na het sporten nog een Formule 1 prote´nedrank , gecombineerd met prote´nerijke drank of voeding. Voeg een lepeltje Prote´nepoeder toe om extra profijt te hebben van dit eiwit.

4. Renovatie

Uit onderzoek blijkt dat voedingsstoffen met antioxidanten de renovatie kunnen bekorten door te helpen in de strijd tegen de vrije radicalen die het lichaam schade toebrengen. Sporters maken op diverse manieren enorme hoeveelheden vrije radicalen aan. Bijvoorbeeld door simpelweg veel meer zuurstof in te ademen dan iemand die niet actief is.

Door de productie van de vrije radicalen te minimaliseren kan de sporter de hersteltijd tussen twee prestaties reduceren. Het beperken van schade aangericht door vrije radicalen kan:
- mechanismen versnellen die melkzuren afvoeren
- de afbraak van spierweefsel verminderen
- de reesynthese van glycogeen bevorderen
Waar het op neerkomt is dat de sporter minder last heeft van spierpijn, stijve spieren en vermoeidheid. Dan blijft er dus meer tijd over om te trainen en de sport te beoefenen. Een gevarieerd aanbod van antioxidanten bevordert het herstel en zorgt ervoor dat het antioxiderend vermogen van het lichaam op peil blijft.

DOEN:
Neem het antioxiderende product van Herbalife - RoseOx. Het lichaam kan alleen optimaal presteren als het gezonde voeding krijgt. Actieve mensen moeten dus proactief omgaan met voeding, zodat ze altijd hoogwaardige brandstof tot hun beschikking hebben en de energie om op hoog niveau te trainen en topprestaties neer te zetten.

DOEN:
Neem Herbalifeline, dat een ruime hoeveelheid Omega-3-vetzuren levert, om uw hartfunctie te ondersteunen.

5. Hydrateren

Drink tijdens de trainingen, wedstrijden e.d. tenminste elke 15 minuten een beetje water of aangelengde drank.
Als u water met thermojetics kruidendrank neemt heeft u een energie verhogende isotone drank die ook na lange tijd nog goed te drinken blijft, duursporters zoals lopers en wielrenners worden dan niet misselijk van het water drinken na de vele kilometers.
Door een schep formule 1 shake door het water of kruidendrank te mengen zorgt u voor een snelle aanvulling van de koolhydraten, geen suikers want deze werken maar kort en daarna tegen u.

6. Toevoegingen

Om er zeker van te zijn dat u de juiste hoeveelheid vitaminen en mineralen binnen krijgt, kunt u onze vitaminen- en mineralentabletten en Cell Nutrition toevoegen aan uw dieet.

Vergeet niet dat het tijdens warming-ups en na afloop van een training belangrijk is om de spieren aan te spannen en af te laten koelen, om een goed verloop van het herstel- en renovatieproces te bevorderen.

Herbalife producten kunnen zowel worden gebruikt door mensen die gewoon aan recreatiesport doen als door wedstrijd en topsporters. Voor actieve mensen van ieder niveau kan Herbalife worden gebruikt voor het vullen, het bijvullen, het herstellen en de renovatie.

 
Sportvoeding voor recreatieve sporters
Allereerst komt de vraag naar boven of sporten gezond is? Het is immers bewezen dat lichamelijke oefening goed is voor hart- en bloedvaten, tegen diabetes en overgewicht, de spieren en gewrichten soepel houdt en de huid doet stralen. En zelfs ons geestelijk welbevinden profiteert van regelmatige beweging. Aan de andere kant riskeren sporters tussen de 1,5 en 2,5 miljoen sportblessures per jaar. Een gezonde geest in een gezond lichaam is een mooie gedachte, hinkend op een voetbalknie. En zeker veldvoetbal neemt 29% van alle letsels voor zijn rekening.

Bij de meeste sporten ontstaan de meeste blessures dan ook tijdens de 2e helft van een wedstrijd/training als zowel de sporter als de tegenstander eigenlijk geen energie (lees brandstof) en conditie genoeg heeft, waardoor co÷rdinatie, maar ook de mentale balans niet meer optimaal is.

Van oorsprong is de mens ook niet gebouwd om meer prestatie te verrichten dan hij in het dagelijkse leven nodig heeft. En in de paleolithische tijd (100.000-50.000 jaar geleden) betekende dat alleen wat sprintjes als men een prooi moest doden, maar voor de rest zette een volwassen mens toen geen stap te veel. Sporten zelf is dus eigenlijk je lichaam in stress brengen en meer vragen dan het eigenlijk normaal moet doen.

Elke sporter heeft energie nodig om de sportinspanning goed uit te voeren zonder dat men tijdens of na het sporten te kampen krijgt met tekorten. Zeker voor het herstel na de prestatie, waar immers de grootste fysieke groei plaatsvindt. Maar ook tijdens de sport ter voorkoming van blessures en voor ondersteuning van de opbouw van lichamelijke conditie en mentale focus. Het hele jaar door, tijdens de opbouw, het seizoen en tijdens de afbouw.

Hoeveel sporters zijn niet elk seizoen bezig om die extra kilootjes kwijt te raken? Zijn tijdens het laagseizoen ziek (weerstand)? Hebben moeite om in conditie te raken om het seizoen goed te beginnen?
Zorg nu dat u voor altijd in shape bent!

Ook voor de recreatieve sporter hebben we eenvoudige programmaĺs en producten om het hele jaar door uw lichamelijke activiteiten te ondersteunen.
Iedere sporter krijgt na een grondige intake een advies op maat, maar u kunt natuurlijk ook uw favoriete programma zelf samenstellen.

Tevens kunnen we voor uw sportvereniging of club een sportvoeding informatiemeeting komen geven. Hier laten we zien hoe sporters hun voedingsgewoonten kunnen veranderen waardoor het herstelvermogen en de prestaties verbeterd kunnen worden.

 
Sportvoeding voor topsporters
Bij intensieve sportbeoefening is de juiste voeding van onmisbaar belang. Verslechtering van de sportprestatie tijdens de trainingen en wedstrijden is vaak de oorzaak van:
Opraken van de brandstofreserves (glycogeenvoorraad)
Hypoglycemie (sterke daling van suikerspiegel)
Uitdroging
Disbalans van de elektrolyten in het lichaam
Maag- & darmklachten
Voeding is van groot belang met het oog op het herstel en de voorbereiding op de volgende training/wedstrijd, vooral als je meerdere keren per dag traint of sportief moet pieken.

Juist het herstel tijdens en na de inspanning zorgt ervoor dat je prestaties verbeteren. Zowel op korte als op lange termijn.

De belangrijkste aandachtspunten van voeding en sportinspanning zijn:
Start met een optimale basisvoeding, kijk dan sportspecifiek rondom inspanningen welke supplementen er nog meer nodig zijn
- Voldoende en de juiste koolhydraten
- Voldoende vocht en elektrolyten
- Voorkomen van maag/darmproblemen
- Stimuleren van centraal zenuwstelsel

De producten waarmee we werken voldoen precies aan al deze aandachtspunten. Het verschil met de standaard sportvoeding in de markt is dat deze producten, op natuurlijke basis, tevens werken volgens de eeuwenoude principes van de Chinese kruidenleer.

Hierbij zorgt het unieke samenspel van de toegevoegde kruiden ervoor dat u tevens reinigt en dat de voeding komt daar waar het nodig is en waar de gebreken op dat moment het grootst zijn.

Na een uitgebreide intake geven we u advies over uw basisvoedingspatroon aangevuld met specifieke supplementen welke passen bij uw behoefte en prestatieniveau.

Tevens zijn alle producten eenvoudig mee te nemen naar elke sporttraining of wedstrijd en krijgt u als profsporter bij alle producten van Herbalife een antidopingverklaring.
 
Bel voor een geheel vrijblijvend advies uw persoonlijke voedingscoach:

FEEL GOOD 24/7! 0165-320391 / 06-13652644 Angelina Tak-Jochems

 

Of stuur een email naar info@feelgoodvoeding.nl  | Onafhankelijke Herbalife distributeur te Oudenbosch (NB)

 
 
 

2007 - 2011 ę Feel Good 24/7! Alle rechten voorbehouden | Privacy | Disclaimer